اهمیت تمرینات ذهنی نكته


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 4 خرداد 1393
بازدید : 256
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

 

 

اهمیت تمرینات ذهنی
نكته
بسیار مهمی كه اغلب جدّی گرفته نشده و فراموش می‌شود، تمرینات ذهنی است.
اگر ذهن با جسم هماهنگ عمل كند، نتیجه بهتری خواهیم گرفت. تمرینات ذهنی،با تقویت نیمه راست مغز و هماهنگی سیستم عصبی، موجب می‌شوند تا كارایی ماافزایش یابد. اگر برای یك‌بار به این تمرینات بپردازید، متوجه اهمیت وتأثیر مثبت آن خواهید شد.

تمامی
انسان‌ها، صرف‌نظر از نژاد و جنسیت، از لحاظ جسمی و سخت‌افزاری مشابه همخلق شده‌اند. همه دارای دست و پا، مغز و سیستم عصبی مشابهی هستند. به یادداشته باشید كه تنها تفاوت انسان‌ها در علم، تجربیات و خاطرات آنها است.فرق یك دكتر با یك كارگر در علم و دانش او می‌باشد. پس اگر كسی در هرگوشه‌ای از دنیا قادر به انجام كاری بود، ما هم می‌توانیم. به شرطی كه مانند او آموزش دیده و تمرین كرده باشیم. 

«ماسوتا تسو اویاما» بنیان‌گذار سبك كیوكوشین كاراته، در كتاب طریقت كیوكوشین می‌نویسد:


«ورزش‌های
رزمی تا حدّی به تمرینات جسمی نیاز دارند، اما وحدت جسم و ذهن بیش ازتمرینات بدنی اهمیت دارند. یكی از جنبه‌های مهم هنرهای رزمی شرقی، تأكیدبر تمرینات ذهنی و تقویت روح است كه متأسفانه بعضی از جوانان امروزی به آن توجهی نداشته و بیش‌تر اصرار دارند كه به آنان فقط فنون رزمی آموخته شود.آنها جنبه‌های ذهنی و روحی را جزو مسائل نامفهوم می‌دانند ، چرا  كه  هیچ‌گاه به این تمرینات نپرداخته و اثر آن را بر خود تجربه نكرده‌اند و انسان تا
زمانی كه چیزی را با حواس خود حس نكند، بر حقیقت آن واقف نخواهد شد. ذهن وپرورش آن بر استعداد جسمی ارجحیت دارد و تمركز بر نقاط انرژی بدن، روش اصلی پرورش ذهن است.»

 

استاد پولادگر»
ریاست محترم فدراسیون تكواندو در كلاس هماهنگی امسال مربیان استان قم به نكته بسیار مهمی اشاره نمودند. ایشان فرمودند كه تجربه چندین ساله ما درمسابقات مختلف كشوی، جهانی و المپیك بیانگر این مطلب است كه عملكرد و كارایی یك مبارز 1 درصد مربوط به جسم و 99 درصد مربوط به روحیه است.
كسی كه چند سال تمرین و تلاش مستمر داشته، تكنیك‌ها و تاكتیك‌های رزمی رابه‌خوبی فراگرفته و از لحاظ توان، استقامت و تغذیه زیر نظر مربیان وپزشكان مجرب در شرایط مطلوب قرار داشته باشد، وقتی وارد زمین مسابقه می‌شود، تنها روحیه و تسلط بر ذهن است كه در نتیجه مسابقه او تأثیرگذارخواهد بود. اگر یك درصد روحیه‌اش خراب شود، دیگر مغز او فرمان‌های صحیح و سریع به عضلات نخواهند داد و كارایی او به‌شدت پایین می‌آید.

 

شبیه‌سازیو تمرین ذهنی، یكی از روش‌های شناخته شده و علمی در رشته‌های مختلف مانندپزشكی، نظامی، فضایی و خلبانی است. نكته مهم این است كه شبیه‌سازی، تلقین نیست بكه تمرین است كه برای تسلط بر تكنیك‌ها و كاهش استرس و اضطراب قبل از مسابقه، بسیار مفید می‌باشد. چه بسیار مبارزین قدرتمندی كه از لحاظ جسمی در بهترین حالت هستند، اما ذهن آنها آمادگی لازم را نداشته و قادر به تصمیم‌گیری و هماهنگی در زمان مسابقه نیستند.
برای كسب موفقیت باید ابتدا پیروزی را در ذهن خود تجسم كنید و باور داشته باشید كه می‌توانید. برای مثال یك ورزشكار رزمی كه هنگام مسابقه دچار اضطراب و
استرس می‌شود، می‌تواندبا استفاده از روش تجسم ذهنی موفقیت خود را در برابر تمامی حریفان به ذهن نیمه‌هوشیار خود تلقین كند. ابتدا باید جملاتی را مانند جملات زیر تهیه
كند: «من تمام حریفانمرا شكست خواهم داد»، «هیچ‌كس نمی‌تواند در برابر من مقاومت كند»، «من از تمام حریفانمقوی‌تر هستم». سپس همراه با بیان این جملات صحنه‌های موفقیت وپیروزی بر حریفان را نیزتجسم كند. این تصویرهای ذهنی از موفقیت در آینده، احساس نشاط ‌آوری را در وی به وجود می‌آورد.یادتان باشد كه «راجر بانیستر» كسی كه برای اولین‌بار ركورد غیرممكن یك مایل در چهار دقیقه را شكست، می‌گوید:

«كلید پیروزی پیش از آنكه جسمی باشد، روانی است.»




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نعمت است نه فاجعه رفتن کسی که لایق نیست .............

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومي و ورزشي و علمي و آدرس msahand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com