درمان زانو درد با تغذیه سالم - قسمت اول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 1 اسفند 1391
بازدید : 627
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

 

درمان زانو درد با تغذیه سالم - قسمت اول


****


یکی از شایع ترین علت های درد زانو، استئوآرتریت است. استئو به معنی استخوان و آرتریت نیز به معنی تخریب والتهاب مفصل است. در این بیماری سطح مفصل خوردگی پیدا می کند واستخوان های اطراف مفصل ضخیم می شوند.

این تغییرات،به سفتی و درد مفصل زانو در بسیاری از افراد منجر می شود .شیوه های مختلفی برای درمان این بیماری بکارگرفته می شود از جمله؛ فیزیوتراپی و انجام ورزش هایی نظیر پیاده روی و شنا،کاهش وزن، درمان های دارویی،تزریق استروئید یا حتی جراحی تعویض مفصل زانو و بسیاری از روش های دیگر.

اما تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است، تغییر رژیم غذایی ، تاثیر به سزایی در درمان این بیماری دارد.بعضی از غذاها دارای اثر ضدالتهابی وضد درد برای آرتریت ودیگر انواع زانو درد محسوب می شوند. اثراین غذاها هم ردیف داروهای شیمیایی تجویزشده برای درمان این بیماری است.

ماهی
اسیدهای امگا3موجود در ماهی،ضدالتهاب طبیعی است وباعث کاهش درد زانو می شود.می توان گفت:اثرضدالتهابی امگا3منجر به کاهش درد زانومی شود .همچنین تحقیقات دیگری نشان داده است،

اسیدهای چرب امگا3 باعث کاهش سفتی صبحگاهی مفصل زانو در بیماران به آرتریت روماتوئید می شود.علاوه بر این اسیدهای امگا3 موجود در ماهی نه تنها عوامل ایجاد کننده التهاب را مسدود می کند.بلکه از فعالیت پروتئین هایی که به خوردگی غضروف مفصل زانو منجرمی شود نیز جلوگیری می کند.

ماهی قزل آلا،ماهی تن،ساردین ،شاه ماهی و... بهترین منابع حاوی امگا3محسوب می شوند.همچنین مصرف کپسول های روغن ماهی نیزمفید است.باید به این نکته توجه شود که خوردن ماهی به دلیل نداشتن عوارض جانبی بسیار مفیدتراز مصرف داروهای ضدالتهابی شیمیایی است.

آب پرتقال
آب پرتقال منبعی بسیار غنی از ویتامین
Cاست . تحقیقات نشان داده است درافرادی که ازمقادیر قابل ملاحظه ای ویتامین C استفاده کرده اند عارضه استوآرتریت کمتر دیده می شود.منابع غنی ویتامینC شامل پرتقال،فلفل سبز،گریپ فروت،توت فرنگی،انبه وکیوی است .نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در مقایسه با خوردن آن 25درصد بیشترویتامین C موردنیاز بدن را تامین می کند.

====>
Sport Science - علم ورزش <=====

سویا
سویا سرشار ازماده ای به نام ایزوفلاون (نوعی هورمون گیاهی)است که اثر ضدالتهابی دارد.

اسفناج و پیاز بیشتر مصرف کنید
اسفناج سرشار از آنتی اکسیدان های لوتئین و زیاکسانتین است که دردناشی از استئوآرتریت را کاهش می دهد.همچنین این آنتی اکسیدان ها از ایجاد عوارض بینایی جلوگیری می کند.

از ادویه های مناسب استفاده کنید
ماده رنگین موجود در زردچوبه دارای خاصیت ضدالتهابی است .این ماده شبیه داروهای بازدارنده
cox-2 عمل می کند وباعث کاهش تورم مفاصل می شود.


زنجبیل
از زنجبیل به طورسنتی در درمان دل درد استفاده می شود .تحقیقات نشان داده است این ماده گیاهی در بیماران مبتلا به استئوآرتریت باعث کاهش التهاب ودردمفاصل بخصوص هنگام راه رفتن وایستادن می شود.

* توجه *
1- وزن خود را با تغییرعادت غذایی و ورزش کاهش دهیم.
2- از مصرف مواد قندی وچرب بخصوص چربی اشباع نشده خود داری کنیم.
3- در رژیم غذایی خود بیشتر از میوه وسبزیجات استفاده کنیم.
4- از مواد غذایی حاوی کلسیم وآهن بیشتر استفاده کنیم.
5- حداقل هفته ای دوبار از ماهی بجای گوشت قرمزاستفاده کنیم.
6- از آنجایی که رژیم غذایی پرکربوهیدرات مانند نان،برنج،ماکارونی و... موجب اضافه وزن وهمچنین التهاب می شود توصیه می شود، حدمقدور از مصرف این نوع غذاها در رژیم غذایی خودداری شود.

 

 

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نعمت است نه فاجعه رفتن کسی که لایق نیست .............

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومي و ورزشي و علمي و آدرس msahand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com